Silniki, sprzęgła, dwumasy OIIFL 2012 2.0TDI 110KM

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • mistrzoo
    Classic
    • 2020
    • 0

    Silniki, sprzęgła, dwumasy OIIFL 2012 2.0TDI 110KM

    diablojarek pewnie mu się nie chce po takim wolnym iść do roboty
  • mistrzoo
    Classic
    • 2015
    • 4

    #2
    Silniki, sprzęgła, dwumasy OIIFL 2012 2.0TDI 110KM

    Witam wszystkich,

    Panowie i Panie potrzebuję informacji nt. oznaczeń silnika 2.0TDi CR 110KM w OIIFL z 2012 roku. Jakie oznaczenia występowały w tym roku ? a może jest tylko jedno ? Noszę się z zamiarem kupna czegoś takiego.

    Poza oznaczeniami silnika interesuje mnie jakie w tym siedzi sprzęgło/dwumasa.
    Wiem, że w golfach VI/ Yeti z silnikiem 110KM ale skrzynią 5-biegów było sprzęgło/dwumasa 228mm ?
    Natomiast wydaje mi się (albo chciałbym żeby tak było że w Octavii ze skrzynią manual 6biegów sprzęgło jest 240mm i jest to sprżęgło (i dwumasa) pasujące również do wersji 140km i 170km ?

    Wszystko oczywiście rozchodzi się o chip tego silnika i obawy, że sprzęgło jest jednak inne niż w 140/170km i nie wytrzyma momentu po chipie. Kwestia tylko czy przy wymianie sprzęgła/dwumasy da się włożyć coś mocniejszego czyli właśnie komplet dedykowany do 140/170km ?

    Z góry dzięki za pomoc.

    Komentarz

    • himi
      L&K
      • 2013
      • 1115
      • Octavia II (1Z3)
      • CBZB 1.2 TSI 105 KM

      #3
      Nie wiem ile ten twój kandydat ma przelotu, ale moja CFHC ma 136.000 i dwumas cisza totalna.
      Chip chyba jest bezpieczny, ponoć to te same konstrukcje. U mnie 140 koni daje już duży fun z jazdy.

      Komentarz

      • xcracer
        Elegance
        • 2014
        • 851
        • Octavia II (1Z3)
        • BKD 2.0 TDI 140 KM

        #4
        Sprzęgło i dwumasa zarówno w wersji 110 jak i 140 KM są takie same i wytrzymują taki sam moment.

        Jeśli chodzi o sprzęgło w Golfie VI ze skrzynią 5b jest tak jak piszesz. Potwierdził to również Alligator kiedy byłem u niego "pod koniec tamtego roku
        Moja FLka:

        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=xcracer

        Komentarz

        • mistrzoo
          Classic
          • 2015
          • 4

          #5
          Przelot mierzę w coś do ok 150kkm. Co do dwumasy to nawet gdyby przyszło ją zrobić to nie jest to większy problem, tylko żeby ona z tym chipem trochę pojeździła i wytrzymała moment ok 350Nm (fabrycznie jest 250Nm).

          Chociaż widzę, że 140KM CR ma moment w serii 320, więc 350Nm z tego samego sprzęgła to raczej żaden wysiłek. Widzę też po różnych tunerach, że stroją ten silnik nawet pod 380Nm.
          Plan mam również odwiedzić Aliego na dodanie koników, jeśli już zakup się powiedzie.
          A orientujecie się czy można jakieś mocniejsze sprzęgło włożyć bo nijak nie udało mi się znaleźć info o innym pasującym sprzęgle.

          Orientuje się ktoś w oznaczeniach silników CR w O2FL ? Czy 110KM to CFHF ?

          Dzięki za odpowiedzi.

          Komentarz

          • rufin
            Classic
            • 2015
            • 19
            • Octavia II combi (1Z5)
            • CFHF 2.0 TDI CR 110 KM

            #6
            Witam
            mam silnik 2.0 tdi cr właśnie z oznaczeniem CFHF ma 110 koni ale mam DPF i moment obrotowy 280 niutków. Mam też skrzynie 6 biegową i jak na razie słyszałem że sprzęgło jest mniejsze niż w tych mocniejszych wersjach.
            było 110KM TUNE UP i JEST 182KM

            Komentarz

            • wojtek617
              Drive
              • 2010
              • 93

              #7
              Sprzęgło jest inne 110 i 140 na 100% bo jak kupowałem swoja i sprawdzałem w serwisie to koleś mi jeszcze sprawdzał 110 którą brałem też pod uwagę. W 110 było inne sprzęgło i koło dwumasowe a także przeguby i półosie.
              GRANATOWA II FL WOJTEK 617

              Komentarz

              • mistrzoo
                Classic
                • 2015
                • 4

                #8
                wojtek, ake Ty masz jak w podpisie BKD ? wówczas silnik starszy nie na common railu, więc i sprzęgło może być inne ...

                Chociaż wedle tej aukcji:


                sprzedawane sprzęgło pasuje i do CFHF 110KM od rufina i do BKD, którą Ty masz ...

                Tu np. http://allegro.pl/luk-kolo-dwumasowe...988649638.html
                SKODA OCTAVIA (1Z3) (2004/02 -> )
                Wersja Silnik / Moc Kody silników
                2.0 TDI RS 170KM / 125KW - 1968 ccm BMN,CEGA
                2.0 TDI 136KM / 100KW - 1968 ccm AZV

                SKODA OCTAVIA Combi (1Z5) (2004/02 -> )
                Wersja Silnik / Moc Kody silników
                1.9 TDI 4x4 105KM / 77KW - 1896 ccm BLS,BXE,BKC
                2.0 TDI 16V 136KM / 100KW - 1968 ccm AZV
                2.0 TDI 110KM / 81KW - 1968 ccm CLCA,CFHF
                2.0 TDI RS 170KM / 125KW - 1968 ccm BMN,CEGA

                Tyle, że niby do CFHF pasuje w octavii 1Z5 a w 1Z3 do 140 i 170km (BMN, CEGA, AZV)


                Dlatego szukam pewnych informacji bo co strona i sklep to co innego....


                UPDATE: Sprawdziłem właśnie online katalog Sachs'a (https://webcat.zf.com) i wg niego też ten sam kit sprzęgła ( SACHS 3000 951 151) w rozmiarze 240mm pasuje do wersji 110km i mocniejszych:
                SKODA :

                OCTAVIA (1Z3) Info
                2.0 TDI (81 kW ; 03/2010 - )
                2.0 TDI (100 kW ; 02/2004 - 05/2010)
                2.0 TDI (103 kW ; 11/2005 - )
                2.0 TDI 16V (103 kW ; 02/2004 - )
                2.0 TDI RS (125 kW ; 04/2006 - )

                OCTAVIA Combi (1Z5) Info
                2.0 TDI (81 kW ; 03/2010 - )
                2.0 TDI 4x4 (81 kW ; 05/2011 - )
                2.0 TDI 16V (100 kW ; 02/2004 - 05/2010)
                2.0 TDI (103 kW ; 11/2005 - )
                2.0 TDI 16V (103 kW ; 02/2004 - )
                2.0 TDI 4x4 (103 kW ; 07/2006 - )
                2.0 TDI 16V 4x4 (103 kW ; 05/2010 - )
                2.0 TDI RS (125 kW ; 04/2006 - )

                SUPERB (3T4) Info
                2.0 TDI (103 kW ; 03/2008 - )
                2.0 TDI 16V (103 kW ; 01/2009 - )
                2.0 TDI 16V 4x4 (103 kW ; 11/2010 - )
                2.0 TDI (125 kW ; 07/2008 - )
                2.0 TDI 4x4 (125 kW ; 09/2008 - )

                SUPERB Kombi (3T5) Info
                2.0 TDI (103 kW ; 10/2009 - 03/2010)
                2.0 TDI 16V (103 kW ; 10/2009 - )
                2.0 TDI 16V 4x4 (103 kW ; 11/2010 - )
                2.0 TDI (125 kW ; 10/2009 - )
                2.0 TDI 4x4 (125 kW ; 10/2009 - )

                YETI (5L) Info
                2.0 TDI 4x4 (81 kW ; 11/2009 - )
                2.0 TDI 4x4 (103 kW ; 05/2009 - )
                2.0 TDI (103 kW ; 11/2011 - )
                2.0 TDI 4x4 (125 kW ; 11/2009 - )

                Komentarz

                • rufin
                  Classic
                  • 2015
                  • 19
                  • Octavia II combi (1Z5)
                  • CFHF 2.0 TDI CR 110 KM

                  #9
                  dodam jeszcze że hamulce z przodu są słabsze w mojej wersji czyli tarcze mają mniejszą średnice
                  było 110KM TUNE UP i JEST 182KM

                  Komentarz

                  • piramida
                    RS
                    • 2009
                    • 12222
                    • Superb III (3V3)

                    #10
                    mistrzoo, jeżeli sprzęgło w 110 ma 240mm to jednym słowem jest nie do zajeb...nia :szeroki_usmiech
                    superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                    poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                    Komentarz

                    Pracuję...